Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023

1999

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Π.Μ.Σ. ΝΑ.Μ.Ε ΜΑΘΗΜΑ : ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ : Ν.ΛΙΤΙΝΑΣ- Δ.ΠΕΤΡΟΓΓΟΝΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ : ΣΚΙΑΔΑΣ Ν.ΜΙΧΑΗΛ 2η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ 1. ΤΑΞΙΔΙ : Ν.ΥΟΡΚΗ - ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ Το πλοίο κατά την αναχώρησή του από Ν.Υόρκη έχει τον ακόλουθο συντελεστή γάστρας Τ max, ο οποίος θα προκύψει από τον όγκο της γάστρας με πλήρη έμφορτη κατάσταση πλοίου : * Δ= V*p όπου Δ εκτόπισμα του πλοίου V=Δ/ρ= 35.000/1,025 =34.146 m3 ** O συντελεστής γάστρας Τm βρίσκεται : Cb=V/Lwl*B* Tmax λύνω την εξίσωση ως πρός Tmax και έχω Τmax=V/Cb * Lwl* B αντικαθιστώ τις τιμές Tmax =34.146/0.85*187*22,2=9,67m Για να βρώ το εκτόπισμα αφίξης Ρότερνταμ θα πρέπει : * Να υπολογίσω την επιφάνεια ισάλου Cwl= Awl/L*B όπου Αwl = επιφάνεια ισάλου. 187*22,2*0,7 =2.906m2=Αwl **To TPC TPC=(Awl/100)*1,025=2.906/100*1,025 =29,79MT/cm. ***Bύθισμα αναχωρήσεως- Βύθισμα αφίξεως 9,67 - 9,14 Θα μας δώσει την διαφορά του συντελεστή γάστρας ΔΤ= 0,53 m **** Εκτόπισμα αφίξεως Δ άφιξης Ρότερνταμ Δ άφιξης = TPC*ΔΤ=29,79 * 53,6 =1.597 ΜΤ ***** Διαφορά εκτοπίσματος ΔΝ.ΥΟΡΚΗΣ= 35.000 ΔΡΟΤΕΡΝΤΑΜ= 1.597 ---------- 33.403 ΜΤ όπου είναι το εκτόπισμα κατάπλου πριν την εκφόρτωση. Απόσταση Ν.ΥΟΡΚΗ ->ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ= 3.369 ν.μ. V=S/T=>t=s/v=3.369/12,5* 24=11,23 ημέρες ταξίδι Συνολική κατανάλωση= 11,23*289=315 Μ.Τ. Θέτουμε περιθώριο ασφαλείας 20% Safety Margin= 315*20%=63M.T. DW= Δ κατάπλου-Lightship- Constants+καύσιμα -Περιθώριο ασφαλείας =33.403-7.200-380+315-63 =26.075 Μ.Τ. Το πλοίο διανύει σε μια ημέρα απόσταση 24*12,5=300 ν.μ. Η μεταφορική ικανότητα του πλοίου είναι : 300*26,075 ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ= 7.822.500 τοννόμιλια /ημέρα --------------------------------------------------------------------------------------------------- ΑΣΚΗΣΗ 2η Εάν θεωρήσω ότι το ζεύγος έχει πιθανότητα βλάβης να μην συμβεί βλάβη 100%, η πιθανότητα βλάβης, τότε βλάβη του ζεύγους είναι : 1-0,95 Ρ1,2=0,05=5% Η αξιοπιστία των δύο ζευγών με άριστο αποτέλεσμα το 100% της λειτουργίας των είναι : R1,2=1-0,25= 0,75=75% δηλ. το ένα να λειτουργεί και το άλλο όχι κατά 5% της άριστης λειτουργίας του με την πιθανότητα βλάβης του. Έχω φορτίο από την κάθε ηλεκτρογεννήτρια 400ήτρια 400Κw άρα συνολικά 400*2=800 Kw Αφού έχω φορτίο 650 Kw οι δύο ηλεκτρομηχανές υπερκαλύπτουν το απαιτούμενο φορτίο των 800 Kw Mε την χρησιμοποίηση και τρίτου ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους έχω πιθανότητα βλάβης : 1-0,75= 0,925 ή 92,5% Η συνολική αξιοπιστία γίνεται : R1,2,3,= 1-(0,75*0,925)= 1-0,693= 0,307=30,7% ΑΣΚΗΣΗ 3 Βρίσκω τον όγκο για Cb=0,78 και Τm=8m V=Cb*L*B*T= 0,78*178*25*8=27.768m3 p=m/v=>m=p*V=1,025* 27,768=2..462 M.T. Ωφέλιμο φορτίο= Δ-Lightship =28.462-(6625*11016)= 28.462-6.629,4=21.832,8M.T. Συντελεστής ισάλου. Cwl=Awl/L*B=>Awl=Cwl*L*B=0,72*178*25=3.204m2. TPC=Awl/100*1,025=3.204/100*1,025=32,841MT/cm.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου