Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023
1999
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Π.Μ.Σ. ΝΑ.Μ.Ε
ΜΑΘΗΜΑ : ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΔΙΔΑΣΚΩΝ : Ν.ΛΙΤΙΝΑΣ- Δ.ΠΕΤΡΟΓΓΟΝΑΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ : ΣΚΙΑΔΑΣ Ν.ΜΙΧΑΗΛ
2η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ
1. ΤΑΞΙΔΙ : Ν.ΥΟΡΚΗ - ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ
Το πλοίο κατά την αναχώρησή του από Ν.Υόρκη έχει τον ακόλουθο συντελεστή γάστρας Τ max, ο οποίος θα προκύψει από τον όγκο της γάστρας με πλήρη έμφορτη κατάσταση πλοίου :
* Δ= V*p όπου Δ εκτόπισμα του πλοίου
V=Δ/ρ= 35.000/1,025 =34.146 m3
** O συντελεστής γάστρας Τm βρίσκεται :
Cb=V/Lwl*B* Tmax λύνω την εξίσωση ως πρός Tmax και έχω
Τmax=V/Cb * Lwl* B αντικαθιστώ τις τιμές
Tmax =34.146/0.85*187*22,2=9,67m
Για να βρώ το εκτόπισμα αφίξης Ρότερνταμ θα πρέπει :
* Να υπολογίσω την επιφάνεια ισάλου
Cwl= Awl/L*B όπου Αwl = επιφάνεια ισάλου.
187*22,2*0,7 =2.906m2=Αwl
**To TPC
TPC=(Awl/100)*1,025=2.906/100*1,025 =29,79MT/cm.
***Bύθισμα αναχωρήσεως- Βύθισμα αφίξεως
9,67 - 9,14
Θα μας δώσει την διαφορά του συντελεστή γάστρας
ΔΤ= 0,53 m
**** Εκτόπισμα αφίξεως Δ άφιξης Ρότερνταμ
Δ άφιξης = TPC*ΔΤ=29,79 * 53,6 =1.597 ΜΤ
***** Διαφορά εκτοπίσματος
ΔΝ.ΥΟΡΚΗΣ= 35.000
ΔΡΟΤΕΡΝΤΑΜ= 1.597
----------
33.403 ΜΤ όπου είναι το εκτόπισμα κατάπλου πριν την εκφόρτωση.
Απόσταση Ν.ΥΟΡΚΗ ->ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ= 3.369 ν.μ.
V=S/T=>t=s/v=3.369/12,5* 24=11,23 ημέρες ταξίδι
Συνολική κατανάλωση= 11,23*289=315 Μ.Τ.
Θέτουμε περιθώριο ασφαλείας 20%
Safety Margin= 315*20%=63M.T.
DW= Δ κατάπλου-Lightship- Constants+καύσιμα
-Περιθώριο ασφαλείας
=33.403-7.200-380+315-63
=26.075 Μ.Τ.
Το πλοίο διανύει σε μια ημέρα απόσταση 24*12,5=300 ν.μ.
Η μεταφορική ικανότητα του πλοίου είναι :
300*26,075
ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ= 7.822.500
τοννόμιλια /ημέρα
---------------------------------------------------------------------------------------------------
ΑΣΚΗΣΗ 2η
Εάν θεωρήσω ότι το ζεύγος έχει πιθανότητα βλάβης να μην συμβεί βλάβη 100%, η πιθανότητα βλάβης, τότε βλάβη του ζεύγους είναι : 1-0,95
Ρ1,2=0,05=5%
Η αξιοπιστία των δύο ζευγών με άριστο αποτέλεσμα το 100% της λειτουργίας των είναι : R1,2=1-0,25= 0,75=75%
δηλ. το ένα να λειτουργεί και το άλλο όχι κατά 5% της άριστης λειτουργίας του με την πιθανότητα βλάβης του.
Έχω φορτίο από την κάθε ηλεκτρογεννήτρια 400ήτρια 400Κw άρα συνολικά 400*2=800 Kw
Αφού έχω φορτίο 650 Kw οι δύο ηλεκτρομηχανές υπερκαλύπτουν το απαιτούμενο φορτίο των 800 Kw
Mε την χρησιμοποίηση και τρίτου ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους έχω πιθανότητα βλάβης : 1-0,75= 0,925 ή 92,5%
Η συνολική αξιοπιστία γίνεται : R1,2,3,= 1-(0,75*0,925)= 1-0,693= 0,307=30,7%
ΑΣΚΗΣΗ 3
Βρίσκω τον όγκο για Cb=0,78 και Τm=8m
V=Cb*L*B*T= 0,78*178*25*8=27.768m3
p=m/v=>m=p*V=1,025* 27,768=2..462 M.T.
Ωφέλιμο φορτίο= Δ-Lightship =28.462-(6625*11016)= 28.462-6.629,4=21.832,8M.T.
Συντελεστής ισάλου.
Cwl=Awl/L*B=>Awl=Cwl*L*B=0,72*178*25=3.204m2.
TPC=Awl/100*1,025=3.204/100*1,025=32,841MT/cm.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου